Träna hemma

Man tränar hemma på yogamatta
Veckans utmaning Utmaning

Det behövs inget gym

Din utmaning är att träna hemma 15 minuter varje dag i en vecka. Det är viktigt att du hittar övningar som fungerar för dig – leta på YouTube för att få inspiration.

Träning hemma kan vara ett bra sätt att förbättra din fysiska hälsa. Här kommer några idéer som kan hjälpa dig att hålla fast vid dina hälso- och träningsmål, men kom ihåg att det är viktigt att diskutera alla nya träningsplaner med din läkare eller MS-sjuksköterska.

  • Träna olika saker – se till att inte bli uttråkad genom att utmana dig själv och prova olika träningsformer. Titta på träningsvideor, bläddra i träningsmagasin eller leta på nätet för att få nya idéer.
  • Gör ett schema – sätt upp en plan och försök hålla dig till den. Om det dyker upp något eller om du inte känner för det, försök planera in träningen till en annan dag.
  • Följ upp dig själv – skriv dagbok och skriv ned vilken träning du utförde och vad du gillar.
  • Hitta en träningskompis – att hitta någon att träna med kan var ett bra sätt att hålla sig motiverad och göra det roligare

Notera digitalt eller på papper när du har genomfört dagens utmaning och belöna dig själv när veckan är slut, även om det är en onsdag :)!

» Ladda ner dokumentet "Registrera dina framsteg.pdf"

Träna hemma

Antar du veckans utmaning att träna hemma?

Val

GZSE.MS.17.10.0157v, okt 2019